JA slide show

יצירת קשר

שם
טלפון
אימייל
הערות

 

חדשות

נשמח לעמוד לרשותכם בכל נושא.

מיגון מחשבים מהו?

מיגון מחשבים הוא למעשה מערך שלם של אבטחה בחברה, בין אם זהו מיגון מחשב נייד או מיגון מחשבים נייחים. מערכות מיגון למחשבים כוללות הגנה בשני מישורים, ברמת התוכנה וברמת החומרה.

מבחינת החומרה מהווה מיגון מחשבים צעד בסיסי של אבטחה פיזית עבור כל המחשבים של החברה. כל עסק יודע כי העלויות של מערכות המחשוב הן גדולות למדי, הן ברמת הרכישה והן ברמת הידע הנמצא עליהם, וכי אובדן של מחשבים או פגיעה בהם הוא בעל משמעות כלכלית עצומה ועשוי לפגוע בפריון העבודה, ולכן הצעד הבסיסי ביותר הוא מיגון מחשבים בעסק. לדוגמא, מצב שבו יש צורך לבצע שחזור למערכת פגועה, הוא מצב שבו נפגעים ימי עבודה רבים, אך גם שירות הלקוחות עלול

להיפגע וכתוצאה מכך גם המחזור העסקי כולו. מבחינה טכנית קל מאוד לבצע מיגון מחשב איכותי.
 מבחינת התוכנה מהוות מערכות מיגון למחשבים צעד חיוני לא רק לאבטחת המידע של החברה בעזרת אנטי וירוסים, חומות אש, ניהול כניסות למחשבים וכדומה, אלא גם אמצעי חכם להגנה על מהות החברה ולשימור הפעילות העסקית שלה, למניעה של דליפת סודות מקצועיים או מסחריים, ולמניעת חדירה מבחוץ אל תוך מערכות המידע הפנימי של הארגון המהווה פוטנציאל לסכנה עסקית וכלכלית גדולה.

כל היתרונות של מיגון מחשבים לעסק
היתרונות של מיגון מחשב הם רבים. ברמה הראשונית מהווה מיגון מחשב נייד או מיגון מחשב נייח צעד הרתעתי, הן עבור עובדים סוררים והן עבור גנבים או פורצים, אשר מבינים כי לפניהם עומד מבצע מורכב מדי, וסביר להניח שהם יוותרו ויעדיפו מחשבים שאין עליו מערכות מיגון למחשבים וקל יותר לקחת אותם. כמו כן, במצב של גניבת מחשבים ישנו רכיב ביטוחי של השתתפות עצמית שאיננו מבוטל.

היתרון הנוסף הוא במקרה שבו כבר מתבצע נסיון גניבה למחשבים. במקרה כזה, משמשות מערכות מיגון למחשבים כלי שמעכב את הגנבים או הפורצים, מקשה עליהם וכך גם מביא לצמצום בכמות הנזקים למחשבים בפרט ולעסק בכלל.